Exemplu de joc interactiv cu indicii de la programul din 26 noiembrie 2011:

I. Anunţarea regulilor:

1. Va fi un joc cooperativ (nu competitiv), în care toţi faceţi parte din aceeaşi echipă şi lucraţi împreună pentru a atinge acelaşi scop: parcurgerea traseului până la indiciul final.

2. Indiciile sunt scrise pe bileţele. Indiciile găsite se citesc în prezenţa tuturor participanţilor la joc.

3. Fiecare indiciu autentic indică un anumit loc unde se găsesc următoarele 3 indicii (1 corect, 2 false).

II. Desfăşurarea jocului:

Au fost ascunse în prealabil 15 indicii în diverse locuri.

a. Am pornit din sala de sport unde eram deja adunaţi. Copiii au fost informaţi că în sala de sport sunt ascunse 3 indicii pe care trebuie să le găsească, dintre care 1 este cel corect, iar 2 sunt nefolositoare deoarece nu duc nicăieri.

Unul era lipit cu gumiţă sub masa de ping-pong, altul era pus deasupra unui ţevi, iar al treilea era în lada de sărituri. Pe bileţelul corect scria: “Indiciul nr. 1! Felicitări, m-ai găsit. Indiciul nr. 2 se găseşte: ŞOC sau LOG.

Copiii şi-au dat seamă că indiciul era scris invers: coş sau gol, aşadar următorul loc care trebuia cercetat erau porţile de fotbal şi coşurile de baschet.

2. În curtea Colegiului, se aflau 2 porţi de fotbal şi 4 coşuri de baschet. Cele 2 indicii false erau ascunse în jurul acestora, iar indiciul corect era pus sus pe coşul de baschet. Pe bileţel era scris: “Indiciul nr. 2! Felicitări, m-ai găsit. Indiciul nr. 3 se găseşte: “Dacă m-aş fi jucat şi eu cu voi săptămâna trecută la Club, sigur aş fi câştigat locul I”.

Copiii trebuiau să îşi amintească ce jocuri au avut săptămâna precedentă în program şi la cine făcea aluzie ghicitoarea. Unul dintre jocuri a fost “Statuile” în care câştiga cel care rezistă cel mai mult fără să se mişte deloc. Aşadar, statuia din curtea Colegiului sigur ar fi luat locul I la acest joc, dar numai dacă s-ar fi jucat şi ea. Acolo se aflau următoarele indicii.

3. În jurul bustului se aflau următoarele trei indicii. Pe bileţelul câştigător, scria următoarea ghicitoare într-un cod cifrat: “01Ţ7 C543 V7N Ş7 2L35CĂ, 043C 23 L5 M7N3″. Bineînţeles că vă las pe voi să descoperiţi textul şi ghicitoarea! Şi copiii s-au descurcat singuri!

4. După descifrarea textului şi dezlegarea ghicitorii, copiii au găsit în locul indicat alte 3 indicii, dintre care doar pe unul scria: “Indiciul nr. 4! Felicitări, m-ai găsit. Indiciul nr. 5 se găseşte: Unde-i cald şi bine!”. Prin urmare, copiii au ştiut că indiciul cu nr. 5 se găseşte în sala de sport.

5. În timpul jocului, am ascuns în sala de sport ultimele indicii. Acolo au revenit copiii, unde-i cald şi bine. Cele două indicii cu nr. 5 false, le descoperiseră, numai indiciul cu nr. 5 final nu era de găsit.

Le-am sugerat copiilor că ultimul indiciu se află chiar în faţa lor, trebuie doar să deschidă bine ochii şi să se uite peste tot. Marea le-a fost bucuria când au descoperit indiciul final în marginea căciulii din spatele capului meu.

Felicitări! Misiune îndeplinită!

Întrebări şi analogii pentru aprofundarea jocului:

a. Cum te simţeai când găseai vreun indiciu?

b. După descoperirea indiciului, ai avut răbdarea de a-i aştepta pe ceilalţi coechipieri pentru a deschide bileţelul în prezenţa tuturor?

c. Ce simţeai când pe bileţel scria: “Indiciu necâştigător/fals/greşit. Mai căutaţi!”?

d. Exemple de indicii greşite din lumea reală: minciuna, fumatul, drogurile, alcoolul, credinţe greşite, etc.

e. Despre bucuria înşelatoare pricinuită de descoperirea unui indiciu, care până la urmă se dovedea că e greșit, nu duce nicăieri și nu te ajută cu nimic.

f. Despre Biserică, care prin indiciile sale arată calea cea bună ce duce la bucurie veşnică.